Om en vecka..

Om en vecka kommer jag antagligen att ligga i sängen och försöka sova, men inte kunna. Eller så far jag runt som en yr höna och försöker packa det sista, kolla så att passen är packade och resedokumenten utskrivna…

På söndag nästa vecka bär det av till Nyköpingstrakten, där min mamma bor. Där ska vi tillbringa två nätter och en dag innan flyget lyfter från Arlanda, mot solen och värmen! 😎

För ett tag sedan drömde jag en mardröm. Vi var på väg söderut genom Sverige när jag kom på att passen låg kvar hemma i kassaskåpet… En vanlig dröm när man ska ut och resa kanske?

Nu ska jag i alla fall lägga mig och sova, jobbar igen i morgon. På måndag är jag ledig och sen är det bara fyra arbetsdagar kvar! Blir faktiskt ledig 2,5 vecka fast vi bara ska vara borta en (och jag tar bara ut 4 semesterdagar, det är bra med tvättstugeschema!), men det kan ju behövas lite ledighet både före och efter resan. 🙂


4 responses to “Om en vecka..

  • Mia

    Hej, vad härligt med sol och värme! Hoppas ni får det härligt.
    Var i Jämtland bor du? Vi brukar alltid vara i Görvik på somrarna.

  • Jenny

    Åh, semester vad härligt! Längtar själv massor till att åka någonstans långt bort där det är soligt och varmt. Men det lär nog dröja innan man kan åka på sådana semestrar igen 🙂

    Provar att sticka min Ishbel med liten slätstickning och stor spets istället. Spetsen är så fin tycker jag, får se hur slutresultatet blir!

  • Cissi

    Jag är inge avundsjuk inte…. eller? Hoppas ni får en underbar resa, det är ni värda!

    Kram

  • Josefine

    Hur gör du om du ska lägga upp en bild?!
    Fick bara till text. Visste inte ens om det skulle funka. 😛

Lämna en kommentar