Bakslag

Ja, då kom det som jag väntat på. Bakslaget. Det kan aldrig vara riktigt bra, alltid är det nåt som ska jävlas. Igår åkte jag och barnen upp till Laxviken, idag på vägen hem svängde vi in i stan och handlade lite. Jag kände att det var nåt konstigt med bilen då ratten liksom hoppade till och det drog åt höger. När vi skulle åka från Dollarstore hände nåt och helt plötsligt kom jag varken framåt eller bakåt. Motorn går, men inget händer när jag gasar. Mest troligt är det en drivknut eller två som gått sönder. Som tur var kunde barnens pappa komma och hämta oss, så vi kom hem. Men det jävliga är att det inte går några bussar härifrån på måndag morgon så jag kan komma i tid på jobbet. Alternativen är att antingen komma sent eller gå tre kilometer, åka buss in till stan och vara framme en timme innan jag börjar. Det får väl bli det senare och så får jag väl göra tills bilen är fixad, vilket knappast lär ske på en dag. Jätteskoj… Eller inte! Jag hade ju tänkt byta in bilen nästa månad när huset är sålt, men nu måste jag väl fixa den först och dom pengarna lär jag ju inte få ”tillbaka” vid ett inbyte . Fy fan vad less jag blir. Aldrig ska det få vara lugnt.

Kommentera

