Telefon och stickor

Köpte en ny mobiltelefon förra veckan, en Sony Ericsson W595 och jag är så nöjd! Har inte försökt trycka på skärmen en enda gång (min förra mobil var en med touch screen). 😉 Jag köpte den vita, hade egentligen velat ha den vita med röda blommor på, men tydligen är det bara The Phone House som säljer den och de var dyrare.

Försökte ju börja med Ishbel beret igår, men det gick inget bra. Jag hittade bra filmer på hur man gör en osynlig/provisorisk uppläggning och klarade av att göra den, men jag fick inte ihop det så jag kunde sticka runt på rundsticka. Efter många försök och svordomar kom jag på att jag hade för långa rundstickor. Jag skulle ha rundstickor på 40 cm. Jag använder ju KnitPro med lösa spetsar och kablar och en 40 cm kabel tillsammans med spetsar blir ju över 60 cm. Ibland är man trög… Nu har jag i alla fall beställt vanliga rundstickor på 40 cm och förhoppningsvis kommer de i morgon så jag kan köra igång! 🙂


4 responses to “Telefon och stickor

  • Emelie

    Jag har en likadan och tycker verkligen om den! Även om skakfunktionen för musiken känns lite onödig =)

    • Johanna

      Ja, hade en W910i tidigare som jag älskade och de är ju rätt lika både i form och funktion. Skakfunktionen använder jag faktiskt ibland för att byta låt. 🙂

  • Jenny

    Jag har haft en sån! Superbra mobil men den tål inte 60 grader i tvättmaskin 😉

Lämna en kommentar