FO: Ishbel!

Nu ikväll blev jag färdig med min Ishbel! 🙂 Den är så vacker! Jag stickade den mindre varianten och det var en ”lagom” stickning. Jag gillar ju inte att sticka saker som tar lång tid… 😉 Nu ska den bara blötläggas och blockas så den blir lite större och ännu finare. Har även laddat hem mönstret till Ishbel beret. Jag förstår inte riktigt beskrivningen, men det löser sig nog. 😉

Mönster: Ishbel av Ysolda Teague
Garn:
Malabrigo Lace, färg Forest
Garnåtgång: 30 gram
Stickor:
KnitPro rundsticka 4 mm
Påbörjat: 2009-12-04
Avslutat: 2009-12-13

Lyckades även knipa åt mig ännu en Stickfrossa-grej idag. En cerise stickgömma. De är helt suveräna, jag har alltid en stickning på gång i alla mina gömmor. 🙂

4 responses to “FO: Ishbel!

  • Sme

    Du är ju riktigt duktig nu – vacker och användbar blev din sjal. Det skall bli spännande att se vad du kommer att fortsätta med efter detta. Beret’en verkar ju som en lagom utmaning!

  • anette

    Ishbel är en av mina absoluta favoritsjalar. Den blev jättefin!!! Jag måste nog ta mig i karagen och blocka mina två som jag har liggande.

    • Johanna

      Det kommer definitivt att bli fler Ishbels stickade här! 😀 Min har legat på blockning över natten, ska gå och nåla av den och fota den nu.

Kommentera

