Nya jobbet

Idag var jag och träffade chefen på nya jobbet. Vi bestämde att jag ska börja den 12/3, då tjejen jag ska ha som ”handledare” har semester nästa vecka. Och det passar mig bra också, för då kan barnen vara helt lediga på sitt sportlov. 🙂 Jag fick även träffa några av mina nya kollegor och fick en liten rundtur. Det är väldigt mycket korridorer och labb att hålla reda på, just nu är allt en enda röra i huvudet och jag minns nog egentligen ingenting, men det blir nog bra när man väl börjar jobba. Frågade om man får en karta första dan, men tydligen finns ingen sån. 😉

Jag ser så mycket fram emot det här jobbet. Det ska bli så spännande att göra något helt nytt och annorlunda. Jag tror att jag kommer att trivas jättebra och dessutom är det bra arbetstider. Oftast verkar man börja kl. 7:30, det är få kvällar (jag gillar ju att jobba kväll, men det är ju svårt när man har barnen) och bara helgjobb var femte vecka.

Så nästa vecka ska jag verkligen passa på att njuta av mina sista ”lediga” dagar. Jag har ju barnen hela veckan och tänkte försöka hitta på nåt skoj, vi får väl se vad det blir. Har ev. en liten överraskning  till dom, men jag har inte riktigt bestämt mig än…

Kommentera

