Vila i frid älskade farfar.

Är så glad att just du var min farfar. Att du fick leva ett bra liv. Att du fick vara frisk nästan in i det sista. Att jag fick ha dig så länge. Att mina barn är så stora att de kommer att ha minnen av dig.

Idag ska jag åka och säga hej då, men jag kommer inte att minnas dig som du är nu, sista gången jag ser dig. Jag kommer att minnas dig ståendes på vedbacken i somras, ute i bärskogen letandes efter mylta och i solen i Långvattnet och stugan om somrarna.

Sov gott älskade farfar och gammelfarfar, nu behöver du inte ha ont längre.

210529-120203

2 responses to “

  • Liisa Ödén Vento

    Ja du lilla Johanna! Ibland är livet bara mörker och så tungt, så tungt! Men alla som varit med några år här på jorden vet att solen glimmar till ibland mellan de tunga molnsjoken. Och så kommer det naturligtvis att göra även för dig. Och då kommer du att uppskatta den så innerligt mycket starkare än de som aldrig sett mörkret. Var rädd om dig! /Liisa

  • Cissi

    Tänker på dig Johanna, oftare än du kan tro… allt kommer bli bra o livet kommer bli lättare för dig ska du se, trots att allt känns jävligt nu!! Kram

Kommentera

