Kärlek

När man levt tillsammans med någon länge kan det hända att man tar varandra för givna, slutar kommunicera och lever bredvid varandra istället för tillsammans. Ibland händer också saker som gör att man öppnar ögonen, att saker ställs på sin spets. Då måste man bestämma sig för hur man ska göra; fortsätta på samma sätt, gå åt skilda håll eller kämpa. Inget av valen är speciellt lätta, men för mig (och för min man) fanns det egentligen inget annat val. Vi kämpar. Vi pratar. Vi jobbar på det varje dag. För kärleken har aldrig försvunnit, den hamnade bara lite i skymundan bland allt annat som måste skötas, som barn, hus, jobb osv. Men man måste även sköta om kärleken…

Jag mår bra nu. Ibland kommer jag att tänka på vissa saker som jag inte vill tänka på, med det går längre och längre mellan de tillfällena och jag har inte gråtit på länge nu.

Jag älskar min man. Jag älskar våra barn. Jag älskar vårt liv.

 

Amor Vincit Omnia.

4 responses to “Kärlek

Kommentera

