Årets finaste julklapp

Denna jul är nog den värsta jag varit med om. Maken fick inga pengar, beställda julklappar kom inte fram i tid, vattnet frös, bilarna frös och jag hade ingen som helst julkänsla. Barnen tyckte inte heller det var speciellt roligt. Efter maten sa sonen: Det är är den sämsta julen nånsin! Men efter de öppnat sina julklappar sa han: Det här är den bästa julen nånsin! Han blev så glad för sina tv-spel och sitt Lego. Glädjen man såg i hans ögon gjorde att allt kändes mycket bättre.

Årets finaste julklapp då? Den fick jag av Elin, det sista hemlispaketet. Det var ett välfyllt och underbart paket!

*En härva Araucania Nature Wool Multy

*En härva Angora från Yarn Creations

*Fibrer, 70% merino och 30% silke

*Te i en söt burk

*Stickmarkörer

*Choklad

*En söt julgranskula med en liten, liten stickning i

*En bok, My fat brother av Jim Keeble

Tack så mycket Elin för detta underbara paket och alla andra paket jag fått av dig!

8 responses to “Årets finaste julklapp

  • The Knitting Seaman

    Tack vad söt du är! Hoppas du får lite glädje av prylarna.
    Nature Wool gillar jag själv att sticka i. Det handspunna
    angoragarnet har jag inte testat själv än, har en härva till här
    hemma. Väldigt nyfiken på det. Teburken är designad av en kompis
    (W:et i företagsnamet, ta en titt på deras hemsida, den är rätt
    häftig!) och boken fick mig att garva rejält när jag läste den även
    om det var några år sedan. Stor kram! Elin

    • Johanna

      Angoragarnet är jag jättesugen på att göra nåt med direkt, men jag vet inte vad. Skulle vara roligt med nåt fint att ha runt halsen, men frågan är hur långt det räcker? Ska kolla om jag har nåt passande att kombinera det med. Ska kolla in hemsidan! Boken har jag redan börjat på, den verkar bra. De andra böckerna jag fått av dig har varit jättebra, så jag litar på att denna också är det. 😉 Tack igen och KRAM!!!

  • Alexandra

    Vilket fint paket Du fick =) Tänk att det blev jul ändå trots allt tråkigt, men de är ju aptråkigt ändå att de ska vara så krångligt!! Hoppas ni får ett trevligt nyår! Må gott!

    • Johanna

      Tack! Ja, det är inte roligt när det bara strular. 😦 Tack, det ska vi nog få! Åker till min pappa i Övik och firar. 🙂 Kram

  • The Knitting Seaman

    Någon gång har jag kommit fram till att angoragarnet är 171 meter. Du skulle kunna blanda det med ett tunnt alpackagarn och göra en halsduk, sjalett eller ett par handledsvärmare av det?

  • A :-)

    Hi Johanna – glad you have joined us for Year of Stash
    Socks! 🙂

Kommentera

