Lika som?

Jag har fem syskon. Två på mammas sida och tre på pappas. Jag är mammas och pappas enda gemensamma barn. Mina två syskon på mammas sida har i sin tur två olika pappor. De tre syskonen på pappas sida har alla samma mamma. Man kan säga att min familj är ganska invecklad och då har jag inte ens berättat om mina fyra ”morfäder”, plastkusiner eller sysslingar… 😉

Från vänster till höger; storebror A, lillasyster S (båda på mammas sida), jag, lillasyster E, lillebror G, lillebror N (på pappas sida). Framför mig står min dotter E. De enda två som jag tycker är lika varandra är min dotter och lillasyster E, de är faktiskt lika varandra både till utseendet och humöret. 😉
(I bakgrunden syns min enda farfar, fina G d.ä.)

2 responses to “Lika som?

  • Anja

    Kul med så många syskon. Varför kärnfamilj liksom 😉

    Jag håller med dig om att dotra din och lillasyster E är lika. Absolut.

    Men jag tycker även att storebror A och lillasyster S är väldigt lika 🙂

  • Ankie

    Kul att höra att det finns fler ”invecklade” familjer. Jag o mina syskon (som umgås)är tillsammans 5 st, men det är oxå 5 föräldrar inblandade oxå. Då har jag inte räknat med de 2 som jag sällan umgås med, men som ändå finns där. Värre blir det om man ska se längre bakåt, då min mamma oxå har det lika.

    Jag har/har haft 2 morfar 2 farmor 2 farfar 1 mormor 2 ”bästemor”, 6 kusiner jag inte ens är ”genetiskt släkt” med. Men de är närmare kusiner än de 3 jag e släkt med.

    Phu! Stackars den som vill göra min biografi elr släktträd.

    Hoppas du har haft en underbar jul med din stora familj. Det är då det brukar vara kul att vara annorlunda/onormalt utspridd. Om man lyckas pussla ihop allt vill säga.

Kommentera

