Hemligt födelsedagspaket

Idag fick jag en försenad födelsedagspresent från min Hemlis. Jag fick det omtalade garnet Semilla i en underbar grön färg. En pocketbok, Drömmar vid havet, samt en påse chokladpraliner. Det var även med ett kort med ledtrådar som gjorde mig mer förvirrad. Det var ett kort på Söder i Stockholm och på baksidan av kortet stod det:

”Grattis i efterskott!

Jag är kass på siffror. Blandar ihop 7 och 9, det är därför detta kommer sent. Som tröst får du en ledtråd till, blöt gurka.

Du behöver ett hjälpmedel för att lista ut vem jag är, men kom i håg, inget har lämnats åt slumpen. Inte heller detta kort.

Kram Hemlisen”

Alltså, om jag tittar på grejerna jag får så pekar kompassen stadigt åt ett och samma håll. Men läser jag ledtrådarna fattar jag ingenting? Nåja, jag återkommer snart med en genomgång av alla ledtrådar och berättar vad jag tror. Så får vi väl se om jag haft rätt från första början eller om jag är helt blåst. 😉

Tack iaf för ännu ett fint paket, fina Hemlis!

4 responses to “Hemligt födelsedagspaket

  • Hemligt

    Men du kan inte lista ut det där själv. Inte en chans. De enda som skulle kunna lista ut det utan hjälpmedel är de som känner mig jäkligt väl. Men jag kan trösta dig med att du har hjälpmedlet hemma hos dig.

    Tips: Tänk dig en bild. På en triangel. Någonstans. När du hittar triangeln och ser gurka har du kommit rätt. Låtsas att du är detektiv. Och kom ihåg. Inget är slumpmässigt.

    Äh, nu har jag gett dig så många ledtrådar att du snart plockar det oavsett vart din kompass pekar.

    Vi har hur som helst det riktiga decemberpaketet kvar, och det är ju snart jul. Jag hade tänkt att du skulle få det innan jul. (För säkerhets skull kommer jag intala mig själv om att julafton är den 23:e, så jag hinner skicka paketet i tid.) Har du inte knipit lösningen då får du den i nästa paket.

  • Hemligt

    Jaha. Där svalde din blogg det inledande stycket i den kommentaren. I det stod det att jag håller med om att det var en jäkligt klurig ledtråd, den om dödens triangel. Och att den hade blivit ännu klurigare sedan jag gav den till dig. Men… (se inlägg ovan)

  • Johanna

    Ok, jag tror ju fortfarande på min första känsla och tänker köra på den. Men jag vill inte avslöja än vad jag tror. Skriver ett inlägg här i bloggen när det börjar närma sig jul så får vi se om jag har rätt. 🙂

  • Min Hemlis « Johannas journal

    […] har jag även fått ett bonuspaket, födelsedagspaketet. I det fanns vackert ullgarn, utsökta chokladpraliner, en bok samt ett kort med ledtråden: […]

Kommentera

