Ett turkost paket!

Det andra paketet som låg i brevlådan häromdagen var mitt andra hemlispaket. Denna gång var det ett väldigt turkost paket!

*Förgarn från Evilla. Sånt hade Karin med sig på sticklägret (eller liknande iaf), det är tydligen bra att tova med.

*Två nystan ullgarn från Färöarna

*Fibrer i underbara färger. Fanns tyvärr ingen information om det, men det verkar mjukt och gosigt.

*En pocketbok, , Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Har börjat läsa den och den verkar bra.

Och slutligen

*Ett vykort från Plymouth med ledtråden:

Dödens triangel

 

Om jag pusslar ihop det som låg i paketet tycker jag att det pekar åt ett visst håll. Men jag fattar inte ledtråden… Dödens triangel. Bermudatriangeln? Får fundera lite mer på den.

TACK HEMLIS FÖR ÄNNU EN FINT PAKET!

5 responses to “Ett turkost paket!

  • Hemligt

    Fibern är 100 % merino. Och boken är en av mina absoluta favoriter. Otippad tror jag är ett bra ord för den.

    Ledtråden är speciellt för dig. Du sa att du var bra på det, så jag gav dig något att bita i. Men den är inte mindre relevant för det.

    • Johanna

      Haha, ok. Får jag några fler ledtrådar i sista paketet eller ska jag ha listat ut det tills dess?

  • TheKnittingSeaman

    Ser ut som om du inte har någon bra ursäkt för att inte spinna längre 🙂 Har du spunnit någonting av alpackan?

    • Johanna

      Haha! Jo, jag har spunnit lite av alpackan men de senaste veckorna har ju fokus legat på att få kjolen klar. Nu är den ju det så nu ska jag ta mig tid att spinna. Har inga måste-projekt nu. 🙂 Kram

  • Min Hemlis « Johannas journal

    […] det andra paketet, det turkosa, fanns det en skriven ledtråd, men sakerna i sig var också ledtrådar (enligt min mening i alla […]

Kommentera

