Förra veckan slutade vårat kylskåp att fungera, så i lördags fick vi åka ner till stan och köpa ett nytt. Köpte även en ny frys i samma höjd (båda högre än de tidigare). Men ingen diskmaskin. Kylen fick vi med hem på en gång, men frysen får vi hämta nästa vecka. Då ska det banne mig följa med en diskmaskin hem också, för jag orkar inte mer…

Idag har jag rensat bland alla UFO:n. Har bland annat froggat en nästan färdig Ishbel, en påbörjad Sagittaria, en halsduk stickad på längden, en vante i Samo och klänningen som jag började på under sticklägret. Har även ett par projekt till som jag är tveksam till, Owlet-tröjan till dottern tror jag har hunnit bli för liten, ska kolla när hon kommer hem, är den det så froggas den. Har även en påbörjad Annis som jag inte vet om jag ska fixa eller inte. Måste hitta mina anteckningar först och se om jag kan lista ut vilket varv jag är på och sen sticka bakåt eftersom jag stickat fel…

Har tillbringat nästan hela min lediga dag vid datorn. Har betalat räkningar, läst bloggar, bloggat själv, läst nyheter, suttit på Facebook. Hade tänkt baka kakor idag, men nu vet jag inte om jag orkar. Snart dags att hämta barnen…

2 responses to “

  • lilian

    Hej Johanna,
    en liten fågel kvittrade i mitt öra att du har alpackaull. Kan jag få köpa?
    /lilian

  • Ankie

    Visst e det blandade känslor med att frogga? Både vemodigt o skönt. Jag gjorde samma sak själv för några dagar sen. Fördelen är att garnförrådet växer igen helt gratis

Kommentera

