Ett rosa paket!

Idag låg det ett rosa paket i brevlådan. Nåja, själva paketet var nog mer brunaktigt, men innehållet var väldigt rosa/cerise! Jag antar att det är det första hemlispaketet eftersom det inte stod någon avsändare…

*En härva Heaven’s hand, ett garn som jag stickat mycket med och tycker om.

*Ett nystan Shoppel-Wolle Admiral, har jag aldrig testat så det ska bli spännande.

*Tre söta doftljus, älskar dofterna!

*Ett paket Hubba Bubba. Barndomsminnen…

Och sist men inte minst

*En cerise ram med ett kort på söta Plupp! Ledtråd kanske? Hittade inget brev i paketet, men smart som jag är 😉 öppnade jag ramen och hittade ett meddelande på baksidan av kortet:

”Jag har aldrig velat ha blått hår som Plupp, men däremot grönt :)”

Hmmm…

TACK SÖTA HEMLIS FÖR ETT JÄTTEFINT PAKET! 🙂

 

6 responses to “Ett rosa paket!

  • TheKnittingSeaman

    Snacka om rosa paket!!!

    Plupp och Det lilla blå loket var favoritböcker när jag var liten. Loketboken minns jag handlingen i, men inte Plupp. Inte mer än att han hade blått hår och dejtade en hermelin eller nåt.

    Och du har rätt, Hubba Bubba är nostalgi! Åttiotal så det skriker om det!

  • Alexandra

    Åhh, jag älskar Plupp!! Vilken rolig ledtråd 🙂 Lyllo dig som fått Heavens Hand – gillar det garnet 🙂

  • mary-ann

    vilket härligt rosa paket 🙂

  • Hemligt

    En hemlis ska hålla sig hemlig tänkte jag och lät bli att kommentera tidigare. Lite knasigt kanske, du vet ju ändå inte vem jag är. (?)

    Jag funderar lite på ledtrådar. Vill du ha såna? Gillar du att klura på saker länge, eller vill du knäcka nöten snabbt och lätt? Eller ska vi bara köra paket och låtsas som om det regnar?

  • Min Hemlis « Johannas journal

    […] det första paketet, det rosa, fanns det en ledtråd. Ett kort med Plupp där det på baksidan stod: ”Jag har aldrig velat ha […]

Kommentera

