Klagovisa

Ibland känns allt bara… Blä! Just nu är det så. Orkar ingenting, har svårt att få saker gjorda. Behöver diska, tvätta, städa men har varken lust eller ork. Jag vet ju ändå att glasen jag diskat, kläderna jag tvättat och golven jag dammsugit kommer att vara smutsiga innan kvällen är slut. Vad är det för mening?

Inte blir det bättre av att känna att man MÅSTE för att vi får besök i morgon… Istället sitter jag och stickar, men just nu har jag ingen lust med det heller. Nä, jag kryper ner under täcket en stund och hoppas att jag åtminstone orkar diska lite sen. Om vi ändå haft en fungerande diskmaskin!

Och så är jag lite besviken över att ingen stickpåse dykt upp i min brevlåda än…

6 responses to “Klagovisa

  • Elin

    Öh, har du inte fått stickpåsen än. Den skulle ju varit Postad för två veckor sedan. Inte för att det var jag som skulle sy åt dig (vågade inte anmäla mig till det bytet) men ändå.

    Fast du, skit i att städa. Sopa det värsta under mattan. Du vet väl att man blir mer allergikänslig om man har ett för rent hem? 🙂

    Kram!

    • Johanna

      Jag vet! Har varit i kontakt med Ulrika, hon skulle kolla upp det.

      Här kan det aldrig bli fråga om ett för rent hem. Ibland känns det som att man skulle kunna anmäla sig till Rent hus… 😉 Men visst, städningen kan jag strunta i ibland, men disken går inte att ignorera när den täcker alla ytor i köket och det inte finns några rena glas att dricka ur…

      Kram!

  • Elin

    Så där har jag känt i tre år nu… Apjobbigt. Det ser ut som ett helvete här hemma. Men vad ska man göra när man inte har orken? Eller kanske är det inte orken utan mer det att jag är likgiltig inför det. Jag hade så många tvång i förhållandet jag levde i innan. Hotades till att göra dessa saker. När jag flyttade så är det som en stor mur står mellan mig och disken-tvätten-städningen..
    Skulle också haft hit Rent hus. Och det där nya också ”Sälj eller släng”.. 🙂

    • Johanna

      Vi har bott här i lite över 3 år men aldrig fått nån riktig ordning. Vet inte vad man ska göra av alla grejor, men vill inte slänga nåt heller… Har massa möbler, men fel typ. Planlösningen är lite speciell eftersom det varit ett dagis här, så det är svårmöblerat.

      Nä, det är jobbigt när det blir så här. Det blir för mycket, man vet inte i vilken ände man ska börja och om ban väl tar sig för har det blivit lika stökigt igen i början innan man ens nått slutet…

      Skönt att du tagit dig ur det förhållandet, tyvärr vet jag precis vad du menar, men jag klarade mig därifrån också! Kram

      • Elin

        Jag har bott här i drygt två år och har det precis som ni, verkar det som 🙂 Massor av grejer som inte passar nån stans men som jag samtidigt ändå vill ha kvar.. Och jag har börjat städa om och om igen. Ibland lyckas jag få till det i ett rum, men då ser det ännu jävligare ut i dom andra.., o när jag börjar röja i dom rummen så blir det genast stökigt i det första rummet igen. I nuläget har jag gett upp hoppet om ett hyfsat ordningsamt hem.
        Men hoppet finns om att kunna starta om på nytt i mitt nya hem, ska nämligen flytta i årsskiftet. Lyckas jag inte med det, ja då återstår bara Rent hus tror jag…

        Men trots att jag inte önskar nån annan att ha det som jag, så är det samtidigt skönt att höra att man inte är ensam om det.

      • Johanna

        Jag känner nästan så ibland, att jag vill flytta och börja om på nytt. Ta det lugnt denna gång, för när vi flyttade sist blev det så hastigt och lustigt att alla grejor bara kastades ner i lådor hur som helst och utan någon ordning. Så då har det blivit så när vi skulle packa upp också, man vet inte vilka grejor som är i vilken låda…

        Instämmer helt i det sista du skrev! 🙂

Kommentera

