Same same, but different!

Blev lite chockad nyss när jag tog fram några nystan Drops Baby Merino. Två har jag köpt själv och två har jag fått i ett byte, de är i olika färger men dock i gröna nyanser allihop. Började surfa runt för att leta rätt på några återförsäljare för att köpa några till då jag inte hade tillräckligt av samma färg till mitt projekt. Kollade färgnumren och upptäckte då att det var samma på alla nystanen!

Jag tycker själv att de är helt olika, de jag köpte själv skulle jag kalla Lindblomsgröna och de jag fick snarare åt Lime-hållet. Där ser man hur mycket det kan skilja på olika färgbad och hur viktigt det är att köpa tillräckligt med garn direkt, dvs om man vet vad man ska sticka redan då…

Har funderat på hur jag ska göra eftersom det nog är svårt att få tag på garn från samma färgbad, så mitt projekt får nog bli randigt istället för enfärgat.

Bilden visar inte färgerna helt korrekt, men man ser ju att det är en stor skillnad iaf.

6 responses to “Same same, but different!

Kommentera

