Min nya slända

I fredags beställde jag en ny slända från Spinspiration, en 35 grams från Kundert och idag kom den med posten. Ska provspinna med den ikväll. 🙂 Testade att spinna lite på spinnrocken igår, men damn vad svårt det är! Det blir till att öva, öva och öva lite till!

6 responses to “Min nya slända

  • Elin

    Svårt?! Du kirrade det ju super på lägret! Var inte så blyg! 🙂

    • Johanna

      Sländan är inget problem och den nya är helt suverän! Spinnrocken däremot är ju något helt annorlunda, man ska dra igång hjulet, lyckas trampa rätt och samtidigt mata fibrer, ojojoj… Nåja, det är bara att träna. 😀

  • Paulina

    Läcker! Lycka till med spinnandet. Inget jag vågar mig på just nu eller rättare sagt jag vill inte stjäla tid från stickandet….

  • pixi

    Tycker också det är lättare att spinna med slända än spinnrock!!Visst ger övning färdighet men jag kommer att hålla mej till slända ett bra tag!! Tycker det är roligare med !!=)

Kommentera

