Skolstart och hundbädd

Idag var det äntligen dags för skolstart! Sonen som börjar 1:an har längtat ett tag nu, dottern som börjar 3:an är mer luttrad. 😉 Det blev en kort dag, från 8 till 10, med upprop, lite sång och lek samt fika. Både jag och maken var med i år. Fick även träffa en 5-veckors bebis, åh så bebissjuk man blir. 😉

Igår satt jag och sydde i mitt nya pysselrum. Jag sydde en ”test-stickpåse” och tur var väl det, för min idé funkade inte riktigt. Får göra några justeringar tills det är dags att sy den jag ska skicka i Stickpåsebytet. Efter det gjorde jag en liten madrass till Knox balja. Det är en gammal kattbalja, men katterna ratar den, så Knox har fått överta den. Han måste ju ha en plats i pysselrummet han också! Sydde med turkos/vit seersucker från Stoff & Stil och inuti är det en bit av ett gammalt sittunderlag.

Kommentera

