Spinnrockar och pysselrum

Igår fyllde svärmor 60 år och hade kalas. När jag kom dit kikade jag in i ladugården och där gjorde jag världens fynd! Där fanns inte mindre än två spinnrockar, extra spolar, ett spolställ samt ett par kardor! Och jag fick alltihop! Tyvärr var den ena spinnrocken inte helt ok, men den andra var det inget större fel på. Den hade dessutom tre extra spolar samt att spolarna i stället passade till den, så sammanlagt har jag sju spolar.

Idag har jag städat ur ”legorummet” där barnen fått härja fritt och gjort om det till ett pysselrum. Spinnrocken, sländan, ullen, symaskinen och mitt tyg har fått flytta in. Tror att jag ska ställa in en hylla till mitt garn också och kanske hitta mig en skön fåtölj där jag kan sitta och sticka.

9 responses to “Spinnrockar och pysselrum

  • Mamma

    Mmm mycket mysigt har det blivit, är det Ellas gamla rum? Kommer inte ihåg tapeterna… Ja du har verkligen fastnat i detta nu *kul* Puss ❤

    • Johanna

      Ja, det är Ellas gamla rum som de haft som lekrum nu ett tag. Nu är det mitt lekrum istället. 😉

  • Liisa

    Vilken skatt! Både spinningprylarna och rummet! Det verkar vara en reko svärmor som ger dig presenter när hon fyller år!

  • Elin

    Sju spolar? Spolställ? Jag är så avis! Grattis tjejen! Och lycka till! Nu är det bara att köra så det ryker!

    • Johanna

      Haha, ja ibland har man tur. Nu ska jag bara lära mig att spinna på spinnrocken också…

  • Anna

    Å du måste vara en riktig turgumma! Tänk vad bra med en massa spolar.. jag är rätt ny på att spinna och har redan insett att jag borde lära mig kedjetvinna för att slippa nysta garnet hit och dit eftersom jag bara har 1 spole/spindel (de andra spindlarna är under reparation..)

    Anna

  • Anta

    Somliga har tur , vilken skatt till svärmor. Lycka till med spinneriet

Kommentera

