En bra dag!

Jobbade till 12 idag och sen åkte jag och Knox mot stan för återbesöket hos veterinären. Var lite tidig så jag tog svängen över Frösön och gjorde ett besök hos Garndesign & Inspiration.
Där köpte jag ett nystan vardera av ljus rosa och ljus beigemelerat Merino Extra Fine.

Jag har nämligen fått en ”stickspecial” idag där jag hittat några fina saker jag vill sticka. Merinon tänkte jag ha till pulsvärmarna och sen vill jag  även sticka den kortärmade polon med fläta som syns på den första bilden.

Efter jag lämnat Knox hos veterinären blev det en sväng på stan.
Först gick jag till Syssla och köpte grejor till Stickpåsebytet.

Efter det gick jag in på några loppisar och till slut hittade jag ett par kardor i hyfsat skick. Själva träet är jättefint, inga sprickor eller så. Skinnet och piggarna ser också fina ut, men jag måste rensa ut skräpet som jag fick på köpet. 😉
Jag ska tvätta min gotlandsull och sen kan jag börja karda för glatta livet! 😀

Kommentera

