Min första!

Här är min första socka med istickad häl! Dessutom är det första gången jag stickar en socka i två färger. Jag är helnöjd förutom att hälen kanske blev lite liten… Och att det blir en del trådar att fästa.

Bloggar från mobilen och förmodligen ligger inte bilden åt rätt håll, men jag ska lägga in bättre bilder då sockan fått en maka. 🙂

7 responses to “Min första!

  • Mamma

    Vad snygg den är, bra gjort ;0) Puss ❤

  • Therese

    Vad fina de blev, vad tyckte du om hälen? Visst sitter de bra på?

    • Johanna

      Tack vännen! 🙂 Har ju bara fått till en än, men jag ska göra den andra i morgon… Hälen blev bra och det var skönt att slippa plocka upp maskor. Just denna häl tycker jag blev lite liten, men så hade jag ju inte så många maskor heller eftersom den är till N och då blev det färre varv. Nästa gång kanske jag ska minska på vartannat varv hela tiden för att få den lite större.

      • Inger

        Fina. Gillar istickade hälar:)
        Jag brukar minska varannat varv tills det är hälften av maskorna kvar. Det brukar bli ganska lagom. Från början när jag stickade såna hälar minskade jag på varje varv. Men jag tyckte dom blev för små då.

      • Johanna

        Tack! 🙂 Jag minskade på vartannat varv i början, sen varje, men iom att jag hade så få maskor från början blev hälen lite väl liten. Ska testa att minska på vartannat varv hela tiden nästa gång jag stickar barnstorlek. Jag kommer definitivt använda mig av denna häl i fortsättningen, jättebra att man kan byta ut den om den slits sönder. 🙂

  • Mamma

    Ja då har du inga problem med julklappar då 😉 sockar och annat hemstickat är ju alltid uppskattade gåvor… Och Du gör fina grejer. Puss

Kommentera

