Semestern snart slut…

På måndag börjar jag jobba igen, men inte förrän kl. 16. Känns lagom att börja med en kväll. 🙂 Jag har för första gången i mitt liv haft betald semester och det har varit underbart! Dessa fyra veckor har faktiskt känts som många fler.

Jag har haft tre olika semestrar. En med barnen, utan maken. En med maken, utan barnen. Och en ensam, utan make och barn. Alla har varit roliga och mysiga, men på olika sätt.

Jag hoppas att jag kan komma tillbaka till jobbet och känna mig nöjd med det. Att inte genast börja längta efter min nästa ledighet. Det var lite tufft på slutet, innan jag gick på semester. Jag hoppas det har lugnat ner sig nu…

4 responses to “Semestern snart slut…

  • Anja

    Låter underbart. Nästa år får du ta en semestervecka till så att du även kan ta en semester med make OCH barn, hihi 🙂

    Jag har ju haft ”betald semester” (hmmm är det ju INTE egentligen) rätt länge nu. Men jag vill ju inget hellre än hitta ett jobb. Att det ska vara så SVÅRT!

    • Johanna

      Han kommer inte att ha nån semester nästa år heller då han slutar plugga i juni och börjar jobba direkt. Men året efter kanske vi kan ha semester tillsammans allihop.

      Hoppas du får nåt jobb snart, jag vet hur påfrestande det är att gå hemma länge…

  • Therese

    Vad är det han pluggar till?

    Vi kanske kan ordna ett familjeläger för stickerskor? *fniss*

    • Johanna

      Han börjar nu i augusti och ska läsa en fiskeodlarutbildning.
      Ja, det vore nåt det! 😉

Kommentera

