Spinning och iPhone…

Det går bättre och bättre att spinna på sländan, men jag stör mig på att den snurrar rätt dåligt och att jag hela tiden måste kolla så att kroken är åt ”rätt håll” så att garnet inte glider ur. Ibland börjar den wobbla och då glider garnet ur och sländan hamnar på golvet. 😦 Vill ha en ny slända nu! Tänk vad bra det skulle gå då. 😉

Efter att jag i flera dagar bråkat med inkompetenta personer på Telia fick jag idag tag på en som kunde sitt jobb. Så om ca en vecka bör jag ha min nya iPhone hos mig, bara ca 2 v försenad…

6 responses to “Spinning och iPhone…

  • Elin

    Snurrar kroken? Skruva i så fall ur den och dutta dit lite lim. Om den sitter fast kan du bara göra en ny skåra för garnet.

    Wobblandet kommer antingen från att kroken sitter snett och/eller att sländan är skev. ELLER så beror det på att du inte fått tillräckligt mycket garn på sländan än. Min slända wobblar också innan jag fått lite vikt på den. Bit ihop och försök lite till.

    Kroken kan du alltid klämma till med en tång så att garnet lättare stannar på, det är fullt tillåtet!

    Och glöm inte att flasha din nya slända när du beställt den 😉

    • Johanna

      Nej, kroken är stilla, det är bara det är kroken är helt rundad istället för så där ”böjd” som på din, tror det är därför garnet glider av. Jag måste hela tiden kolla att jag ”parkerat” sländan med kroken åt rätt håll för att det inte ska glida av och det blir störande. Sen kan jag inte stå upp och mata ull samtidigt som sländan snurrar för då glider den också av och sländan åker i golvet. 😦 Ska testa att böja till kroken, men jag ska ändå köpa en ny slända!

      Självklart kommer det bilder! 🙂

  • Therese

    Jag hade exakt samma problem med min slända från startkitet. Den var hopplös.

    Skönt att det löste sig med (F)elia!

  • Elin

    Du kan testa att sätta dit en ny krok? Om du har någon liggande någonstans?

Kommentera

