Bröllopsdag

Idag firar jag och maken tvåårig bröllopsdag. Han jobbar men jag och barnen har varit till Strömsund och handlat. Det blev sallad som vi ska äta till middag, grejor till att göra en tårta samt en present till maken. Han ska få ett gäng strumpor, jätteromantiskt! 😉 Nädå, men han behöver faktiskt nya strumpor och när man firar tvåårig bröllopsdag är det Bomullsbröllop så det passar ju bra. 🙂

Mina första semesterdagar har varit sköna, men det kändes i kroppen att jag var helt slut. I fredags var det metartävling här i byn och sen grillfest nere på Sågbacken (där vi gifte oss för två år sedan). Det var jättetrevligt och vädret var helt perfekt, vi kom hem kl. 2 på natten och då var det nog minst 20ºC. På lördagen tog vi det rätt lugnt, maken var nere på Sågbacken och målade lite och barnen lekte med kompisar. Sen grillade vi nere hos svärmor, men det blev en tidig kväll. Igår var vi nere hos svärmor igen, barnen lekte med sin kusin och maken satte upp golvlister i sovrummet. Mitt på dan kom det en åsk- och hagelskur. Hagelkornen var stora som krusbär! Sen var jag barnvakt till A och lilla C medan finaste M städade ur huset de flyttat från. Lilla C ville stanna kvar hos mig när M skulle hämta dem, tyvärr gick det inte, men vi ska snart åka in till stan och hälsa på i deras nya lägenhet. Kommer att sakna dem mycket nu när de inte finns bara 5 minuter bort. 😦

2 responses to “Bröllopsdag

Kommentera

