Jobbstängt

I vanliga fall brukar det ju vara semesterstängt på sommaren. I mitt fall blir det istället jobbstängt, här på bloggen alltså. Det är väldigt mycket på jobbet just nu. Vår arbetsledare gick på semester förra veckan och under de tre veckor hon är borta ska jag förutom mitt vanliga jobb ute i hemtjänsten ha hand om rekryteringen för både hemtjänsten och boendet. Det gör jag på timmar före eller efter mitt vanliga jobb och det har blivit några plustimmar hittills.

Jag har även fått ta på mig extrajobb i form av fyra nätter då han som skulle jobbat då blivit långtidssjukskriven. Jag har absolut inget emot att jobba natt, jag gillar det, men det innebär att jag bara får en ledig dag på 15 dagar! Den lediga dagen var idag och t.o.m då var jag tvungen att åka in på jobbet några timmar för att lösa sjukskrivningar osv. Vi får gå kort många dagar, både hos oss och inne på boendet och det är väldigt stressigt. Men förhoppningsvis blir det lugnare då semestrarna är över och all ordinarie personal är tillbaka.

Men snart, snart får jag också semester! 4 härliga veckor där jag har mycket att se fram emot! Första veckan ska jag bara ta det lugnt (kommer verkligen att behövas!), sen ska jag och barnen till pappa i Ö-vik. Efter det ska ungarna vara med morfar och bonusmormor över en helg då jag och maken ska på Fäviken. Efter det har jag två ”lediga” dagar innan det bär av till Dalarna och sticklägret. När jag kommer hem har jag en vecka kvar då jag bara ska ta det lugnt och  göra små mysiga utflykter med barnen.

När sen alla semestrar är över tänker jag ta mina intjänade timmar och vara ledig en långhelg eller så, typ torsdag-måndag. Det ska också bli skönt.

Som ni säkert förstår blir det inte mycket stickat just nu. Jag har ju påbörjat en sjal och julisockorna. Tror inte det blir så mycket stickat (eller bloggat) den närmsta veckan men sen när jag fått semester, rasat ihop en stund och sen klivit upp igen kommer jag tillbaka!

One response to “Jobbstängt

  • Marianne

    Usch jag känner igen mig, jobbar i samma bransch, vi sköter oss själva i allt bemanning, planering och så, så jag känner igen stressen. Chefen tar vi bara hjälp av om det känns omöjligt att lösa…

    Ha det så skönt på semestern.
    /Marianne

Kommentera

