Stugmys

I lördags åkte jag, barnen och hunden till stugan. Där har jag tillbringat många härliga sommardagar när jag var yngre. På senare år har vi knappt varit där eftersom en av mina fastrar tog över stugan från farmor och farfar. Vi får dock använda den när faster inte är där, men det har liksom inte blivit av.

Men i helgen åkte vi som sagt dit, pappa med fru och hundar var också där och vi hade det så mysigt. Barnen lekte nere vid bryggan hela kvällen och hundarna busade och sprang ut och in som de ville. Stugan ligger ute i skogen, vid vägens ände, så man behöver inte vara orolig för biltrafik och sånt. Det finns ingen el eller rinnande vatten där. Det finns en bänk på altanen där vi diskar, ett utedass, en bod full med fiskegrejor och massa leksaker till barnen. Jag hade ingen lust att åka hem igår, men jag skulle ju jobba idag.

Tyvärr blev det inget jobb för mig idag, jag har haft ont i en axel en längre tid och igår kväll sa den ifrån helt och hållet. Jag kan inte lyfta armen, så jag känner mig lite handikappad. 😦 Det blir lite bättre när jag smörjer in den med Zon, men jag vill inte överanstränga den så jag blir sjukskriven en längre tid. Nu har sjukskrivit mig tom torsdag, förhoppningsvis kan jag jobba fredag och helgen.

Filmade Knox & Smilla när de busade, tyvärr kan jag inte lägga in klippet här, men det finns på Youtube.

2 responses to “Stugmys

  • kattis

    Det är verkligen härligt att ha ett sånt ställe att åka till. Som ett andningshål i vardagen, liksom. Hoppas du snart blir bättre i axeln, men var rädd om dej och gå inte tillbaka till jobbet för tidigt. Det kan komma surt efter.
    Må så gott!!

  • Maria

    Din stackare – ont i axeln låter inte kul! Nu får du vila upp dig, så att du snart känner dig bra igen!

Kommentera

