Breakdown

Igår kväll kraschade min dator. Har en iBook som är över 5 år så det var väl inte helt oväntat. Den går att starta, men låser sig. Maken (som är duktig på datorer) tror att det är överhettningsskyddet som löser ut, så att inte processorn ska brännas.

Vill verkligen inte att den ska vara bortom räddning, dels för att jag har massa bilder och dokument på den som jag vill ha kvar och dels för att jag inte har råd att köpa en ny. En ny Mac går på minst 10 000 och jag vill helst inte ha en PC men jag kanske får köpa en liten, billig så länge tills jag sparat ihop till en ny Mac. Kan ju inte vara utan dator. Jag får låna makens, men det är en stationär, jag vill ha en bärbar.

2 responses to “Breakdown

  • Carola

    Prova dammsuga ur fläkten ordentligt, och se om du kan hitta en sån där kylplatta för datorer. Jag köpte min på Netto för 129 kr och den funkar bra på min gamla dator vars fläktar har lagt av.

    I värsta fall får du väl ta ur hårddisken och försöka sätta in den i en annan dator och kanske komma åt filerna på det viset.

  • metamorphosis

    Oh no! Vilken skräck med en dator som börjar ge upp!

    (fick själv hjärtat i halsgropen idag när mitt tangentbord fick direktkontakt med kaffet i min kaffekopp…)

Kommentera

