Urban, Vilhelmina och Beda…

”Urban, Vilhelmina och Beda. De skola sommaren leda.
Om Urban är kall blir sommaren varm.”

Så säger Bondepraktikan. Vi får väl hoppas att det stämmer, för gårdagen var svinkall. Solen sken lite, men det blåste västanvind och den är isande kall.

Igår var jag och klippte mig, skönt att bli lite sommarfin i håret. Det blir kortare och kortare varje gång jag åker till frissan. Så här blev det denna gång:

Idag är jag ledig, så då står mycket på schemat. Ska först av allt betala räkningarna, inte så kul men skönt när det är gjort.

Sen ska jag gå en långpromenad med hunden, tänkte ev. ställa ut honom i juni och då måste jag jobba lite mer med honom. Eftersom han är makens hund lyder han honom bäst, så idag ska vi träna lite på lydnad och att gå fot och sånt.

När dotra slutat skolan för dagen ska vi åka till en handelsträdgård och köpa lite uteblommor, får se vad vi hittar. Sen ska vi till Strömsund och handla lite.

Ikväll blir det nog lite stickning, ska försöka få Saroyan klar snart, så jag kan börja på junisockorna.

2 responses to “Urban, Vilhelmina och Beda…

  • Therese

    Vad snyggt det blev, riktigt vårigt med den fantastiskt fina sjalen till! Vi hoppas verkligen på en varm sommar!

    • Johanna

      Tack! Känns jätteskönt, har så tjockt hår så det var skönt att bli av med en del. Frissan sa att hon tunnat ur det till ungefär hälften av vad det var innan!

      Ja, en fin och härlig sommar med många, långa, mysiga sommarkvällar (utan massa mygg och insekter! ;-)).

Kommentera

