Tipsa mig!

Jag har ingenting att läsa! Jag är periodare när det gäller att läsa böcker, det kan gå flera månader utan att jag läser en bok men så köper jag kanske 3-4 pocketböcker och sen är de utlästa på ungefär lika många dagar… Jag brukar låna på biblioteket ibland, men då det är ett rätt litet bibliotek är det ganska begränsat. Jag vet att man kan låna från andra bibliotek och få dem till sin filial, men då måste man ju veta vad man ska ha…

Jag läser allt möjligt; romaner, skräck, biografier men oftast blir det ”chic-lit” eftersom de är så lättlästa. En av mina favoritförfattare är Nora Roberts och några av mina favoritböcker är två av hennes trilogier, ”Gallagher-trilogin” och ”Nyckel-trilogin”. En serie jag läst i många år är böckerna om Stephanie Plum av Janet Evanovich, tror det har kommit ut 16 böcker varav 13 på svenska. Jag läst 12, den 13:e ska jag köpa nu. Väntar tills de kommer på svenska eftersom jag har alla andra på svenska.

Två böcker som står på inköpslistan är i alla fall Knit Two och Knit the Season av Kate Jacobs, de är uppföljare till Livets aviga och räta, men jag väntar nog tills de också kommer ut på svenska.

One response to “Tipsa mig!

  • Elin

    🙂 Ser att du gillar samma böcker som jag, dom p, Stephanie Plum och Livets aviga o räta. Jag har uppföljarna på sistnämnda på engelska för jag var så ivrig.., men det är svårt att få känslan i det när det är på engelska..
    En bok som jag köpte nyligen och som jag längtat länge efter är ”Släpp inte taget” av Harlan Coben. Rekommenderar varmt hans böcker, har läst en serie böcker med honom. ”Berätta inte för någon”, ”Borta för alltid”, ”Den enda lögnen”, ”Den oskyldige”, ”Ett enda ögonblick”, ”Ingen andra chans”.. Man behöver inte läsa dom i rätt ordning, men vissa detaljer återkoms det till så jag skulle rekomendera att läsa dom i ordning ändå. Hur som helst så är dom precis hur bra som helst, får jag en bok i handen så kan jag inte lägga den i från mig förrän jag läst ut den. Man slängs in i handlingen redan från första sidorna.
    Så där har du lite att läsa över sommaren 🙂

    Ska kolla vad en annan bok heter som jag läst, som påminner rätt mycket om Stephanie Plum böckerna på nåt vis. Riktigt bra var det iaf.. Återkommer om den.

Kommentera

