Garnfynd!

Idag var jag in på vår lokala hemslöjdsbutik, tänkte köpa lite Järbo Soft cotton till disktrasor, men jag hittade något annat! Ren bomull, lite oregelbundet spunnet, för 14 kr/hg! Det hade kostat 28 kr/hg, men det var 50% rabatt nu! Köpte en härva av varje färg, totalt 42 kr för 3 hg. Jag tror det bli perfekt till disktrasor. Funderar på om jag inte ska åka in och köpa en härva till av varje färg, 6 hg för under 100 kr är ju skamligt billigt.

Den som ser aprikos ut är egentligen ljusrosa.

7 responses to “Garnfynd!

  • Maria

    Så fina färger också! När det är rea på garn, så brukar ju också färgerna ofta vara de som ingen annan ville ha. Du har ju hittat jättefint reagarn!

  • Catarina

    Vad fina de ser ut! Nu blir jag ju lite avis… 🙂
    Vilket fynd! Kommer bli fiiin fina disktrasor!

  • Birgit

    Vilket otroligt fynd, vore det jag skulle jag köpt massor och lagt på lager.Bra att ha till kommande projekt. Lycka till med alla fina disktrasor! //BiZen

  • anette

    Vilket kap! Köp mera =D

    • Johanna

      Haha, jag ska!!! Tyvärr är inte kassan så full, men några härvor till ska jag nog ha råd med. Sitter och stickar med det nu och det är helt ok. Du får göra dig en sväng upp till Föllinge och köpa några själv, det är ju inte så långt. 😉

  • Medea

    Vilket fynd!!! Grattis till det.

    • Johanna

      Tackar! Och som jag skrev tidigare idag, jag var tvungen att köpa 3 till! Annars vore jag ju korkad! 😉

Kommentera

