Mystery Dishcloth KAL, dag 3

Nu har jag stickat dagens 9 varv på mysterie-trasan. Så här ser den ut nu.

13 responses to “Mystery Dishcloth KAL, dag 3

  • kattis

    Hej Johanna! Nu var det ett tag sedan jag tittade in hos dej, har frossat i de fina bilderna på dina alster. Vilken energi du har, och så fint du gör! Ser också att du ska åka på sticklägret, jag blir lite avis, men gubben har lovat mej att skicka dit mej när jag fyller 40. Det är bara det att det är flera år dit… Vi får kanske ordna nån lokal variant, det måste ju finnas flera än du och jag som kan vilja ”toksticka” i flera dygn eller vad tror du? 😉 Jag ligger en del efter i sockklubben, plötsligt är det en del annat som vill bli färdigstickat + att jag drabbats av ”stickfinger” (egen diagnos!) Ha det så bra!! //Kattis

    • Johanna

      Tack snälla du! 🙂 Men herregud, säg till gubben att då kan det vara för sent! Då kanske det inte finns något stickläger! Det finns ju plats i min bil till Dalarna i sommar. 😉

      Visst måste vi kunna dra ihop ett gäng här omkring! Vi har en trevlig bygdegård här i min by, en långhelg kanske med stickning, grillning, prat och trevligheter. 🙂 Då behöver det ju inte kosta nåt för nån.

      Hoppas du blir bra i fingret snart! Majs mönster i sockklubben var jätteroligt att sticka!

  • kattis

    Ja, man vet ju inte ens om man lever då… Närå. Men det vore ju kul att fixa nåt, kanske med nån workshop eller nåt… Vi får fundera vidare på det! Dalarna blir det inte i sommar, iallafall inte på stickläger. Tyvärr.
    Ja, jag är jättesugen på att göra majsockorna, men som jag skrev så är det så många andra maskor som vill bli stickade först… Och vad gäller stickfingret: det är ju inget dödligt, precis. Men när jag är sticksugen känns det nästan så!
    Ha det bra!

  • Medea

    Om garnet inte räcker kan du ju ta ett garn med liknande grovlek och avsluta med en annan färg. Det blir säkert jättefint det också.

  • kattis

    …glömde…
    2 frågor bara:
    var hittar du strumpstickor på kvartsnummer? och de fina stickmarkörerna?
    Må så gott!//Kattis

  • kattis

    Å tack, Johanna!! Säljer du stickmarkörer till mej?
    //Kattis

    • Johanna

      Nä, jag säljer inte, men du kan få några om du vill. 🙂 Skriv en kommentar här med din adress (publicerar den inte) så ska jag knåpa ihop några och skicka till dig.

  • kattis

    Men är det sant? Vad snällt!! Hoppas jag kan göra nåt för dej nån gång!! Kram på dej!

    • Johanna

      Det är bara roligt. 🙂

      Jaså du bor i den lilla byn, där höll jag till en del för många år sedan när jag bodde i Ström. Min dåvarande sambos föräldrar har stuga där uppe. 🙂 Tycker förresten att jag känner igen dig från din lilla bild på bloggen, men det är väl egentligen inte så konstigt, Ström är ju inte så stort.

  • kattis

    Men!! Ja, du ser… Världen är inte så stor. Och inte den här byn heller! Blir lite nyfiken på dina exsvärföräldrar, men jag har mina gissningar. Det kan inte vara så många kandidater. Nä, det är svårt att vara anonym om man bor på ett litet ställe, på gott och ont… Det är inte omöjligt att vi springer på varann på byn nån dag. Ha det så bra!

    • Johanna

      Om jag säger Mikaelsson, då vet du nog va? Men det är måååånga år sedan nu, iaf 10-11. 😉

  • kattis

    Japp, då vet jag precis!!

Kommentera

