I’m bad to the bone

Så här ser min Saroyan ut när jag stickat 4 repetitioner av ökningsvarven. Jag kallar den ”Bad to the bone”, så här skriver Liz Abinante som gjort mönstret:

”Saroyan is the third pattern in a series inspired by the television show Bones. Previous patterns include Traveling Woman and Temperance.

Dr. Camille Saroyan is intelligent, graceful, and uncompromisingly organized. The simple lace scarf would fit right at home in sleek and professional wardrobe.”

Eftersom jag redan stickat Traveling Woman och nu håller på med Saroyan antar jag att jag måste sticka Temperance också så småningom. 😉

5 responses to “I’m bad to the bone

  • Maria

    Den ser fantastiskt fin ut. En sån vill jag också göra!

  • Therese

    Åh så fin den blir, jag är väldigt sugen på en sån också!

  • Anna-Karin

    Åh vad kul att du redan börjat sticka i garnet, ser ut att bli jätte fint 🙂

  • Medea

    ÅÅh den ser ljuvlig ut! Ser ut att vara en perfekt flygstickning. Får se vad garnsamlingen säger.

  • Johanna

    Tack snälla ni! 🙂

    Jag kan verkligen rekommendera den, enkel och snabb stickning! Roligt också att sticka på ”tvären” istället för att sticka från nacken och neråt som man oftast gör med sjalar. Omväxling förnöjer. 😉

    Detta blir nog en höst/vintersjal eftersom det är ett tjockt och varmt garn, kanske måste sticka en vår/sommarvariant senare med tunnare garn…

Kommentera

