Onsdag

Idag kom mina nya garner, åh vad underbara de är! Älskar de två Jitterbughärvorna, så härliga färger! Regia Silk var nytt för mig, oj så mjukt det var! Malabrigo lace vet jag ju redan hur gosigt det är och Opal är bra sockgarn.

Var in på jobbet en sväng och fixade lite med våra sommarscheman, det är jag som är schemaansvarig på jobbet och det börjar bli dags att få ut dem. Ser lite mörkt ut på vikariefronten, men det löser sig nog. Det är ju hursomhelst inte mitt problem,
jag ska bara se till att det finns ett schema, sen får cheferna fixa folk. Dotra var med mig också, de hade pryodag idag, så hon fick sitta med mig på kontoret.

Nu på eftermiddagen har jag gjort en tårta (blev grejer över från helgens kalas) och just nu har jag kakor i ugnen. Jämtlandskakor heter de, fick smaka dem hemma hos en vårdtagare och de var så goda att jag bad om receptet. 🙂 Ikväll ska vi ha pysselkväll här hemma, då är det trevligt att ha nåt att bjuda på.

One response to “Onsdag

  • metamorphosis

    Oh, vilken lycka med nya garner! 🙂

    det där silk-garnet lät ju väldigt spännande! Går det måntro att tvätta i maskin? (just sockar har en förmåga att hamna där hemma hos oss…)

Kommentera

