Musik & muffins

Hittade häftiga bakformar på Dollarstore idag, köpte en förpackning svarta formar med vita döskallar på och en förpackning blå formar med olika dinosaurier på. Sonen var väldigt nöjd med det köpet. 🙂 Så ikväll har jag bakat citronmuffins och chokladmuffins till helgens kalas. I morgon ska jag göra tårta, sonen har beställt en marsipantårta med banan och jordgubbssylt. På söndag blir det en marsipantårta med vaniljsås och hallonmousse samt en marängtårta med banangrädde.

Ikväll har jag även suttit och gått igenom makes iTunes-bibliotek, han har väldigt mycket musik där. Så jag har plockat ut låtar jag gillar och lagt in dem på min telefon, har en period nu då jag lyssnar på musik hela tiden. När jag sitter och stickar, lagar mat, diskar osv är det trevligt att ha lite musik i öronen. Det blev en väldigt blandad kompott, självklart massor från mina favoriter Kent, Metallica (bl.a. S&M-skivan, älskar den!) och Iron Maiden. Men även lite låtar från andra, som t.ex. Red Hot Chili Peppers, Björn Rosenström, Justin Timberlake, Pink, Scorpions, U2 och Nirvana. Som sagt, väldigt blandat. 🙂

Nu ska jag sticka lite på majsockorna innan det är dags att sova!

Kommentera

