Hektisk helg

I helgen blir det fullt upp, i morgon kommer fem killar på 6-8 år för att kalasa med sonen, det ska bli fiskdamm, tårta, muffins, saft och lek. Maken och dotra åker och firar kusinen som fyller år samma dag som sonen (11/5), men som också ska ha kalas i morgon. Idag har vi varit och handlat till kalaset, sonen fick välja godis till fiskdammen, fyllning till tårtorna och saft.

På söndag blir det ”släktkalas”, då kommer farmor, farfar med fru och faster med man och barn. Då ska sonen få sin cykel, som är från mor- och farföräldrarna.

Till veckan står det massa jobb på schemat, jobbar mån-tis samt fre-sön, dessutom ska jag åka in en sväng på onsdag och fixa med semesterschemat. Då får dotra följa med och sitta på kontoret med mig för de ska ha ”pryodag”, sonen får vara på fritids.

Nu har jag bokat tid hos frissan, den 25/5 klipper jag av mig håret igen! Barnen ska klippa sig den 7 juni, så de är nyklippta och fina till skolavslutningen. 🙂

Har virkat en hel del mormorsrutor de senaste dagarna, har faktiskt inte stickat på flera dar. Men nu sitter jag med majsockorna, skaftet är klart och jag siktar på att ha hälen klar ikväll.

Kommentera

