(Kom inte på nån bra rubrik)

Har jobbat några dagar, så jag har inte haft tid/ork att blogga. Har inte stickat särskilt mycket heller. När jag var färdig med min Revontuli tog jag fram ett till UFO, min andra Ishbel. Tog med den på jobbet men då stickar jag bara fel eftersom man ofta sitter och surrar på rasten och då är det lätt hänt.

I onsdags var jag till Anna och surrade, fikade och pysslade. Började på en disktrasa till eftersom det är ganska ”mindless knitting”.

Igår åkte jag, Maria och 3 av våra barn till stan och handlade lite. Avgassystemet på min bil hade gått sönder, som tur var behövde jag bara byta mittendämparen. Det blev ca 750 kr istället för ca 5 000-6 000. Så jag hämtade en ny dämpare och sen bytte jag och maken ut den trasiga på kvällen. Köpte även en födelsedagspresent till sonen som fyller 7 år den 11 maj, det var en present som han ska få av sina mor- och farföräldrar. Jag tror att han kommer bli jätteglad för den. Av oss ska han få pengar som bidrar till att han kan köpa en sak han önskat sig länge, en del får han betala med sina sparade pengar.

I helgen är det dags för jobb igen, börjar kl. 12 idag och sen jobbar jag delad tur i morgon och på söndag 7-16. På måndag är jag ledig, gillar lediga måndagar. 🙂

Har anmält mig till VM-stickning också, det ska bli kul! Tror inte att jag kommer att titta så mycket på fotbollen, tycker inte att det är så roligt längre (men det är ju stickning!). Annat var det på den gamla goda tiden, 1994. 😉 Åh, vilken sommar det var. Det var jättevarmt, man satt uppe och tittade på när Sverige vann match efter match på nätterna och sen den där straffrysaren! Den sommaren var nog den bästa av mina tonårssomrar. 😀

Kommentera

