FO: Northern Lights for Northern Nights

Jag har avslutat en stor sjal, det trodde jag inte för ett tag sedan. Den låg där längst ner i UFO-korgen och jag kände ingen lust att sticka på den. Men, häromdagen när jag inte kände för att sticka på något av mina WIP:s tog jag fram den. Det var roligt att sticka sjalar igen och det gick bra, har inte haft några större missöden. Tyvärr fick jag göra den lite mindre än originalet, 125 varv istället för 143, men den är fullt tillräcklig för lilla mig. 🙂

Mönster: Revontuli -huivi/Northern Lights av AnneM
Garn:
Kauni Effekt färg EG
Garnåtgång: 150 gram
Stickor:
KnitPro rundsticka 6.00
Påbörjat: 2009-09-23
Avslutat: 2010-04-19

Revontuli är finska och betyder Norrsken, på engelska heter det Northern Lights och på latin Aurora Borealis.

6 responses to “FO: Northern Lights for Northern Nights

  • Katarina

    Den blev jättefin. Jag har en själv, och den har jag använt massor i vinter. En klar favorit.

  • Iwona

    Den är fin och stor ändå tycker jag. Och jag tycker om stora sjalar!
    ha en skön dag!

  • Kattis

    Å, vad fin den blev! Jag har 2 nystan Kauni i rödaktigt som jag sparat i 2 1/2 år, i jakt på det perfekta sjalmönstret! Jag blir jättesugen att testa det när jag ser hur fin din blev!
    Ha det bra! //Kattis

  • Johanna

    Tack snälla ni! 🙂

    Iwona – Ja, den blev då lagom för mig. 🙂

    Kattis – Använder man lite mindre stickor räcker det nog med ett nystan till en sån här sjal. För mig fattades det kanske 10-12 gram för att sticka hela diagrammet, det gick åt ca 2 g per varv på slutet. Kauni finns ju i olika stora nystan också, har haft ett som var på 160 g och har sett de som är på 140 g och just detta var på 150 g, så man får kolla noga.

  • Elin

    Va fin den blev! Jag blir så sugen på att göra en till jag med, tycker dom är så roliga…., jag har gjort fyra st hittills men två av dom ligger bara till ingen nytta fortfarande så……, jag får vänta.

Kommentera

