FO: Fox Faces Socks

Igår blev jag klar med marssockorna i Sockklubben, Fox faces socks. Jag följde inte beskrivningen helt, utan gjorde en kortare variant, där jag gick direkt på hälen efter de tre första mönsterrapporterna. Tyckte de verkade bli så långa annars. Jag hoppas att de kommer att passa min vän som ska få dem, jag tror det för hon har nog lite mindre fötter än mig.

De var väldigt trevliga att sticka, man lär sig mönstret snabbt. Sen var garnet helt underbart att sticka med, mjuk alpacka som gled lätt på stickorna. Tyvärr var det lite småfel i mönstret, men inget man inte kunde lista ut och korrigera själv.

Mönster: Fox Faces Socks av Nancy Bush
Garn:
Posh Yarn Claudia, färg February (som jag fick i ett hemlispaket)
Garnåtgång: 46 gram
Stickor:
KnitPro Strumpstickor 2.25
Påbörjat: 2010-03-15
Avslutat: 2010-03-21

One response to “FO: Fox Faces Socks

Kommentera

