Jobbar och sliter

Nädå, så är det inte. Igår var första dan på jobbet efter en period av sjuka barn, ledighet och egen sjukdom. Förmiddagen flöt på bra, förutom att jag höll på att glömma en tant. 😉 Haha, man ska inte vara borta för länge. Som tur var så var det inget allvarligt, bara en matlåda som skulle lämnas och jag kom ju på det själv när jag kört en bit, så det var bara att vända och åka tillbaka. På eftermiddagen hade vi APT, en mycket givande sådan. Det har varit lite kämpigt på jobbet en tid och vi fick alla prata av oss, det blev lite upprört ett tag men det är ju bra att få ”häva ur” sig istället för att börja prata bakom varandras ryggar. Sen att det blir missuppfattningar och folk hör lite vad de vill höra kan ju ställa till det lite. Det visar ju bara hur viktigt det verkligen är med rak kommunikation.

På kvällen åkte jag, barnen och svärmor på brödbingo. Jag kom hem med tre påsar bröd. Barnen vann tyvärr inget och var rätt ledsna för det, men det går ju över. Idag är dottern ledig från skolan, men hon ska på fritids vid 11 då jag ska åka på jobbet. Vi har spelat Guitar hero och hon är väldigt duktig för att bara vara 8 år. Dock är hon också en väldigt dålig förlorare, så hon blev lite sur på mig när jag vann. 😉

Började på marssockorna, Fox faces, i måndags och i tisdags hade jag stickat färdigt den första. De var väldigt lätta och snabbstickade. De blev en aning för små för mig, så jag tänkte ge dem till en vän i födelsedagspresent. Provade sockan på dottern och hon kunde nästan ha den, den var bara lite för stor. Över benet och vristen satt den bra, så jag ska sticka ett par till henne också. Första sockan vägde bara 23 gram, så jag borde få ut två par av nystanet. Stickar dem i det gröna sockgarnet jag fick i sista hemlispaketet, underbart alpackagarn, så mjukt att sticka med.

Nej, nu är det dags att göra sig i ordning för en jobbkväll!

Kommentera

