En dag i backen

Idag var det härligt väder (förutom att det tidvis blåste rätt bra), så jag tog barnen och åkte till slalombacken. Dottern åkte ifjol, men för sonen var det premiär. Tyvärr gick det inte så bra, då han blev väldigt irriterad på mig när jag försökte säga åt honom hur han skulle göra. 😉 Men han fick öva längst ner i backen och det gick bättre och bättre. Det blev inget helt åk men han tyckte det var roligt och vill åka fler gånger. Nästa tisdag åker hela skolan till Duved och där har de en jättebra barnbacke, så jag hoppas han kan lära sig där. Jag följer såklart med, det ska bli jätteroligt.

När vi gett upp skidåkningen åkte vi till svärmor som skulle bjuda på middag. Jag tog med mina Kristina och fortsatte med andra sockan som jag hittills bara stickat 5 varv på. Jag stickat nästan oavbrutet på dem sen dess och har kommit förbi hälen, nu är det bara foten kvar så jag siktar på att ha den färdig i morgon kväll. 😀 Sen ska jag börja på marssockorna.

Kommentera

