Sjuk stickning

Idag blev jag hemma från jobbet, blev förkyld i helgen och i morse hade jag även feber och huvudvärk så jag sjukskrev mig. Har även sjukskrivit mig i morgon och på fredag, huvudvärken brukar hålla i sig några dagar när den kommer (en gång i månaden…).

Har fått lite stickat idag i alla fall, det går bra att sitta i sängen, men kliver jag upp dånar det i huvudet. Stickade klart den hemliga sockan, ska försöka få iväg den med lantbrevbäraren i morgon så mottagaren har den på fredag. Ska berätta mer om sockan när den kommit fram; vilket mönster det är, vem den är stickad till osv.

Efter middagen började jag på en February lady sweater (FLS) av Novitagarnet. Hittade mönstret på svenska hos emmagjort. Numera klarar jag ju av mönster på engelska (stickar faktiskt mest efter engelska mönster) men det är ju alltid trevligt med mönster på svenska och finns det så föredrar jag nog det. Stickgömman jag fick av Catarina passar perfekt till denna stickning! 🙂 Har döpt koftan till Heather sweater, heather betyder ljung och färgen på garnet heter ju just ljung! 😀

Lite dåligt återgiven färg, som vanligt (taget med mobilkameran).
Kika på bilden på garnet i förra inlägget, det stämmer bättre överens med verkligheten.

Kommentera

