Sportlov

Idag åker vi hem från Övik. Har haft några fina dagar här hos pappa. Igår var jag, barnen och min syster på Paradisbadet och badade i flera timmar. Ungarna tyckte det var jätteroligt och ville inte åka därifrån. Efter badet hämtade vi upp min bror och sen åkte vi på Max och käkade. Sen åkte vi hem till pappa och vilade några timmar.

Vid 18 åkte jag, pappa och brorsan på hockey, MoDo-Skellefteå. Inte nån speciellt bra match, men spännande i alla fall. Tyvärr kvitterade SAIK till 2-2 19:59 i den tredje perioden så det blev sudden, men den blev mållös och MoDo fick bara en poäng. De hade behövt en trea nu för att ta sig till slutspel, nu hänger det lite på hur Luleå och Timrå spelar sina matcher. Plus att MoDo måste vinna sina sista.

Idag har vi bara tagit det lugnt, pappa och hans fru A jobbar. När A kommer hem ska vi packa ihop och åka. Vi ska ta med oss sötaste Smilla och lämna henne hos ”mormor” som bor en bit från oss eftersom pappa och A åker till Skottland på torsdag, det var pappas 50-årspresent. Vi ska även in hos min farmor och farfar och hälsa på en sväng, farmor har lovat oss sockerkaka. 🙂

I morgon är det dags för jobb igen, barnen har sportlov men får vara på fritids. Jobbar bara ons-fre denna vecka, så de har ju fått vara lediga en del ändå. Hoppas på finväder till helgen så vi kan göra en sväng med skotrarna och kanske fiska lite. 😀

One response to “Sportlov

  • Cissi

    Ni verkar ha haft det riktigt trevligt!! Min kollega ska flytta till ö-vik efter sommaren och läsa till förskollelärare i Umeå (tror jag det var) så då kanske man kommer i väg till ö-vik för att hälsa på honom….& bada på badet=)

    /C

Kommentera

