Paket!

Igår kom garnet och stickorna till dotterns uggletröja! Garnet är ljuvligt, så mjukt och gosigt! Stickorna har jag inte hunnit prova än, men de är snygga iaf. Igår kväll när jag kom hem från jobbet var jag tvungen att nysta upp en härva och börja med tröjan trots att klockan var mycket. Idag är jag hemma och vabbar med sonen, så då har det blivit lite mer stickat. Ska byta till de rosa spetsarna nu, blir spännande att se hur de är att sticka med.

Idag kom äntligen mitt Garn & te paket och det var värt att vänta på! Ett bomullsnystan i ”min” färg, ett underbart sockgarn, massa härligt te, ett läppglans med apelsinsmak samt en tub att förvara strumpstickningen i. Tack så mycket Carola!

I brevlådan idag låg det även ett meddelande från Posten, har tydligen fått ett paket som inte är tillräckligt frankerat. Undrar om det är sockgarnsbytet? Väntar inte på några andra paket just nu. Får åka till Posten i morgon och hämta ut det.

One response to “Paket!

  • Carola

    Hej Johanna,

    Japp, garnet har jag färgat själv och det är strumpgarn – 70% ull, 15% bambu och 15% silke.

    Det är färgat mest med Kool-Aid om jag inte minns helt tokigt. Det är rätt länge sedan jag färgade det och jag vet att det var ”andra” färgning (dvs, färgrester från ett tidigare bad) men jag tyckte det blev så härligt så det fick vara så.

    Hoppas du får nöje av det knallrosa garnet också! Själv formligen äääälskar jag sugar and cream och använder det ofta till disktrasor och handdukar (s.k. ”kitchen cotton”) om du inte har testat förut.

Kommentera

