Glasögon och garn

Idag begav jag mig till en optiker för första gången på kanske 5 år. Och det visade sig rätt snabbt att jag borde varit dit för länge sen. Sist hade jag 0,75 på båda ögonen, nu hade jag 1,25 på det ena och 1,00 på det andra… Beställde 3 par glasögon (de kör med 3 för 1, bra deal tycker jag), ett par rosa med blommor på skalmarna, ett par diskretare i svart och rött och sen ett par solglasögon med slipade glas. Skönt att slippa hålla på med linser för att kunna ha solglasögon då det är soligt ute, mina ögon blir så torra av linser.

Efter optikerbesöket blev det en sväng ut till garnbutiken på Frösön. Det blev tre sockgarner som fick följa med hem, har inte provat något av dem tidigare. Det blev ett nystan Opal i en rosalila nyans (där 20:- av priset gick till Bröstcancerfonden, bra!), ett nystan Crazy Zauberball i rött, blått, grått och brunt samt en härva Trekking hand art i grönt och grått. Köpte även en uppsättning strumpstickor till 1/2 par sockbytet. Tänkte köpa KnitPro, men de var tyvärr slut, så det fick bli bambustickor istället, de är ju helt ok de också.

Har inte fått mitt Garn & Te-paket än, sista dag att skicka var i söndags, så jag hoppas det kommer snart… Mitt paket från 3stickor skickades iaf idag, så det bör väl komma i morgon!

2 responses to “Glasögon och garn

  • Birgit

    Vilka härliga inköp!
    Var en vecka på Frösön, på kurs, för några år sedan, synd att jag inte hittade den fina butiken med garn.
    Hoppas vi får se alla dina vackra glasögon sedan och så hoppas jag att ditt Garn&Te-paket dyker upp snart. Det är sååå trist att gå och vänta ”över tiden” Ha en fin stickvecka! //BiZen

  • Cissi

    Åh vad kul att få nya glasögon. Säkerligen inget roligt att köpa pengamässigt? Men säket roligt att få nya. Det låter som om du hittat några par som kommer passa dig bra=)

    Ja det är till Klövsjö vi ska och gotta oss. Ska bli så skönt! Vi har ett litet problem bara… vi har precis kastrerat/steriliserat alice och Albin är helt livrädd henne nu när hon har sin tratt! Han flög på henne i natt och det blev slagsmål=( Jag hoppas de hinner bli vänner igen innan helgen…. inte så bra att slåss med ny op mage!! Dessa djur…

    Är allt bra med er?

    Kram Cissi

Kommentera

