Ett steg fram, två steg bak…

Igår satte jag mig och stickade på boleron vid 19-tiden. Vid midnatt när jag la ifrån mig stickningen var jag på varvet innan det jag var på när jag började! Först stickade jag ett par varv, upptäckte att jag gjort fel, stickade bakåt och började om. Sen upptäckte jag att jag gjort fel igen, stickade bakåt och började om. Och sen ännu en gång, men då upptäckte jag att jag tydligen bara repeterat varv 22-25 en gång fast jag skulle göra det två gånger. Då var det bara att sticka bakåt igen, då hade jag dessutom plockat bort flera stickmarkörer, så då var jag tvungen att repa upp ett varv extra för att kunna se var de skulle vara.

Summa kardemumma: 5 timmar stickning, -1 varv.

2 responses to “Ett steg fram, två steg bak…

Kommentera

