Virus i mönstret

Det är virus i mitt stickmönster! Det var i alla fall makens kommentar när jag berättade att jag måste repa upp Cloud bolero ännu en gång. Stickade på i godan ro och kände att jag började lära mig mönstret. Tills jag efter 18 varv räknade maskorna och upptäckte att jag hade 3 för lite. Granskade stickningen noga och upptäckte att jag glömt att göra omslag på tre olika ställen, det första på 6:e varvet, så nu är det bara att repa upp igen… Nåja, hade ju inte stickat lika långt som förra gången i alla fall.

Jag tänker inte ge upp i all fall. Hade det varit för några månader sedan hade jag kastat stickningen åt fanders och vägrat titta på den igen, men jag ska göra färdigt denna bolero och den ska vara felfri! Sådeså! Denna gång ska jag räkna maskorna efter varje varv och vara noga med omslagen.

Sen har jag lite funderingar om en del senare i mönstret, frågade på Ysolda-forumet på Ravelry men där var det en amerikanska som svarade mig som inte hade en aning om vad hon pratade om. Hon tyckte att det borde vara 5 markörer, fast det bara är 4, vilket jag försökte tala om för henne flera gånger men det gick inte in. Fick upprepa mig flera gånger och till slut gav jag upp och la mig och sov. Få se om det kommer nån som faktiskt har stickat boleron som kan hjälpa mig.

Kommentera

