The Cloud bolero is no more

Igår fick jag repa upp hela min Cloud bolero. Jag missförstod mönstret och när jag skulle repa upp sista varvet blev det bara fel så det var inget annat att göra. Ska göra ett nytt försök sen, men då ska jag dra med en livlina varvet innan det jag har problem med. Jag undrar när man ska lära sig att läsa igenom hela mönstret ordentligt innan man börjar sticka?

Började istället på mina Kristina-sockor, i det vackra gröna garnet. De är en fröjd att sticka, man behöver knappt läsa mönstret. Har gjort en liten ändring i mönstret och det är att jag stickar flätan över 20 maskor istället för 12, så den blir lite bredare.

One response to “The Cloud bolero is no more

  • Emelie

    Tack så mycket! Dina ser ju helt fantastiska ut, vad är det för underbart garn du stickar i? Det blir nog fler Kristinor för mig i framtiden också =)

Kommentera

