Sortering & organisering

Idag tog jag tag i mina garnkorgar och överfulla kassar. Sorterade upp i nya plastlådor, satte in mönster i plastfickor i en pärm och kollade igenom mina KnitPro-stickor. Fick lite panik då jag trodde att jag tappat bort några strumpstickor och inte hade kompletta uppsättningar, men det visade sig att jag bara satt nån i fel fack. Tack och lov för stickmåttet från KnitPro! Hursomhelst så upptäckte jag att jag bara saknar fyra uppsättningar av stickor, sen har jag alla jag vill ha och behöver. Skulle även behöva några fler kablar i olika storlekar, lite dumt att bara ha en av varje, men det går ju ändå. 🙂

Upptäckte också att jag har väldigt lite sockgarn, måste köpa det nästa gång jag handlar garn. Just nu har jag mer sjalgarn, men det känns som att jag kommer att sticka mer sockor än sjalar den närmsta tiden. Rensade ut en hel del garnrester också, tänkte att jag kan skänka bort dem till nån som stickar till barnhem el dyl. Det är ganska mycket kvar av varje nystan, men i olika färger och typer.

Kommentera

