OS-förberedelser

Runt om i stickblogg-världen pågår OS-förberedelser och jag tänker inte vara sämre. Idag ska garn nystas, stickor vässas (eller kollas i alla fall) och mönster skrivas ut. Jag har dessutom anmält mig med ett projekt till, eftersom jag tror att Cluod bolero kommer att vara rätt snabbstickad, plus att det kan vara kul att ha nåt att variera med (Saviano får nog ta ett uppehåll under OS). Mitt andra projekt blir Kristina. Stickade ju ett par i januari, som jag gav bort, men dessa blir till mig själv! Kommer att sticka dem i det gröna garnet jag köpte nyligen.

Sjukdomarna i huset verkar ge med sig också. Igår kräktes sonen några gånger, men idag mår han bra. Maken är piggare och det är jag också. Har fortfarande lite hosta och huvudvärk, men allmäntillståndet är bättre.

Kommentera

