Hos mamma

Sitter nu hos mamma i hennes mysiga hus utanför Nyköping. Det är första gången vi är här, så det var spännande att se hur hon bor. 🙂

Resan ner gick bra, ungarna skötte sig fint och väder och väglag var helt ok. Maken körde ner till Söderhamn och jag resten. Under tiden han körde stickade jag färdigt den första Spring Forward-sockan. Tyvärr blev den för stor för mig, men perfekt för mamma! 🙂 Vet inte om det berodde på att jag hade stickor nr 2,5 istället för 2,25. Sen tyckte jag Zaubergarnet var lite tjockare än annat sockgarn jag stickat med. Men den passade ju som sagt på mamma och hon kan behöva vackra sockor. 🙂 Hoppas jag hinner sticka den andra på resan så hon kan få ett par när vi kommer tillbaka nästa tisdag.

Nu ska jag mysa lite med familjen!

Kommentera

