Snäll hustru. Eller?

Maken var ute och jagade hare idag. När han kom hem visade han upp sina blodiga händer.

Jag: Men vad har du gjort?
*tystnad*
Jag: Eller vad har hunden gjort?
*mer tystnad och konstig blick från maken*
Maken: Jaha, och dig ska man bo med? Jag kan ju inte ha skjutit nån hare när jag varit ute och jagat?!
Jag: Men oj, joooo förlåt! Blev bara så förvånad, det har ju aldrig hänt förut!!! 😉

Maken har skjutit hare förut för en annan hund och hunden har jagat hare och fått en skjuten för sig, men det var första gången make och hund fick ta en hare tillsammans.

Kommentera

